Selasa, 25 Jun 2013

TODAY HAZE NEWS UPDATE : BANTING & SHAH ALAM NEARING HAZARDOUS LEVEL

UHUK! UHUK!

Baliklah kampung halaman sabtu yang lepas di Sungai Manggis Banting...perghh nama kampung halamanku siap masuk dalam radio. Glamour la sangat! hari ini punya update pun nah ko! nearing hazardous level! Nak menyebut pun payah..memangla sangat hazardousnya sebab sepanjang balik kampung mata ni pedih je pastu tekak perit haus sangat-sangat. Tapi yang paling teruk aku rasa dekat area olak lempit dengkil...suasana kelabu je. Udaranya pun menyesakkan hidung. Kesianlah penduduk-penduduk kat situ.

Aku yang tua ni bolehlah pakai mask, teringat kat Qimy yang masih tak faham dan kalau dipakaikan mask sure dia bukanya balik pastu buat main. Allah jelah yang selamatkan anak mama sorang nih. Pengasuh dia pun ada cakap dia tak bagi budak-budak keluar rumah. Lega aku.

Kita sama-sama jaga kesihatan mengikut langkah-langkah yang disarankan macam minum air banyak, jangan kerap keluar rumah dan satu lagi mudah-mudahan jangan kita lupa untuk berdoa kepada Allah semoga cepat-cepatlah musibah ini berakhir ameen.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan