Rabu, 10 Oktober 2012

Annabel Karmel Chicken, carrot porridge DELICIOUS SANGAT!

Last night memng dah plan nak buat bubur nasi yang ada chicken sebab dah dua hari mama buatkan bubur vegetarian sahaja. Bubur with spinach and pumpkin, bubur with broccoli and sweet potato. So today kita makan ayam pulak.

Dah dua hari layan www.annabelkarmel.com takkan sekadar tengok dan baca je kan. So kenalah ada praktikalnya. Mama kan dah janji nak buatkan bubur ikut resepi website ni so mama dah tunaikan and maybe from now on kita akan makan pelbagai resepi yang fun-fun and what mama ??DELICIOCHOSSS!! Hehehe...

Seriously memang flavour bubur ni sedap sangat sampai kita pun rasa nak join sekali.

Resepi asal you need chicken breast sikit, carrot, onion sikit and olive oil untuk sautee sekejap onion and chicken, lepas dah naik bau, masukkan air dan beras secukupnya (yang ini pun mama tambah, kalau ikut resepi sebenar actually it's a chicken puree with carrot tapi kita kan orang melayu mesti nak nasi punya hehehe).Then masukkan carrot. Tapi kat sini to add more vitamins and flavour mama masukkan sedikit daun sup(parsley) and sayur bayam, secubit garam buat rasa-rasa.

Dah siap untuk di blend (buat masa ni Qimy tak suka bubur yang tak di blend. Dia akan menangis like crazy sebab marah kot bubur die kasar-kasar. Actually bubur tu memang dah lembut sangat, tapi ada orang kata kalau bubur di blend nanti baby yang makan akan kembung perut...so far Qimy ok pulak huhuhu). Maybe dah setahun nanti baru kita makan bubur yang tak perlu di blend ye sayang.

Tadaaaa... mama tahu mesti Qimy suka kan...

Sautee onion with olive oil or unsalted butter.
It's something new to me but really bubur lebih sedap anak memang suka^^

2 ulasan:

  1. Salam ..

    Ni bukan Qhaliff yg makan .. Bapak dia yang akan makan satu periuk nanti.. haahha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awk dah buat ke abg Ben? Sedap kan..eh betuul saya pun kalau buat mesti sesudu dua hahaha..bak kata upin ipin: "sedap! sedap! sedap!" hehehe...

      Padam